HaiRan-juoksukoulu – matkalla kohti parempaa juoksutekniikkaa ja -kuntoa

Oletko joskus miettinyt, että juoksuharjoittelusi junnaa paikallaan? Kärsitkö jatkuvista rasitusvammoista? Eikö vauhtisi kehity? Tai haluatko saada uusia vinkeitä juoksuharjoitteluusi? Onko ryhmässä mukavampaa harjoitella? HaiRan-juoksukoulu on siinä tapauksessa vastaus juuri Sinulle.

HaiRan-juoksukoulu on jatkoa keväällä suuren suosion saaneille HaiRan-juoksukursseillemme. Nyt juoksukoulu toteutuu jatkuvana toimintana, 1-2 kertaa viikossa. Kerran viikossa keskitytään juoksutekniikkaan, juoksuasentoon ja juoksijan voimaharjoitteisiin sekä juoksun tehoharjoitteisiin, kuten intervallitreeniin ja mäkijuoksuun. Tämän lisäksi harjoitetaan keskivartalon ja lonkan alueen tärkeitä tukilihasten voimaa ja liikkuvuutta kerran viikossa. Tukilihasten hyvä kunto  ja riittävä liikkuvuus mahdollistaa juoksuasennon ja -tekniikan pysymisen kasassa pidemmillä ja kovempivauhtisillakin lenkeillä sekä mikä tärkeintä, ehkäisee rasitusvammojen syntymistä.

HaiRan-Juoksukoulu kokoontuu maanantaisin klo 18.30-19.30 4.9. alkaen. Juoksutekniikka, -asento- ja voimaharjoitukset tehdään ulkona. Katsothan harjoituspaikan tarkasti alustavasta ohjelmasta! Tukilihas- ja liikkuvuusharjoitteet tehdään sisällä Haipakan liikuntasalissa, Nummikatu 34, 3. krs. Kurssia ohjaavat Maria Hiivala ja Anu Perälä.

 

Alustava ohjelma

SYYSKUU: Juoksutekniikka + koordinaatioharjoitteet (Hollihaan puisto)

4.9. Juoksun alavartalotekniikka, koordinaatio

11.9. Juoksun ylävartalotekniikka, koordinaatio

18.9. Juoksurytmi + hengitystekniikka

25.9. Taloudellinenjuoksu, yhteenveto/kertaus

LOKAKUU: Juoksuvoima (Heinäpää)

2.10. Juoksuvoimaa loikista

9.10. Juoksuvoimaa mäkijuoksusta

16.10. Kuntopiiriharjoittelu

23.10. Liikkuvuus/kehonhallinta (aidoilla)

MARRASKUU: Nopeusvoima + intervalliharjoittelu (Jäähalli?)

30.10. pikajuoksuntekniikka, nopeusvoima

6.11. Tehoja/vetoja

Huom. ei 13.11.

20.11. intervalliharjoitus, lyhyet sarjat

27.11. intervalliharjoitus, pidemmät sarjat

JOULUKUU: yhdistelmäharjoituksia (kuntopiiriharjoitus, teho/vetoja, erityyppiset intervalliharjoitukset, loikka/mäkijuoksuharjoitus)

4.12. yhdistelmäharjoituksia

11.12. yhdistelmäharjoituksia

 

HaiRan-Juoksukoulun hinta on 140 €/syyskausi. Voit myös tarvittaessa maksaa maksun kuukausittain.
Maksu Smartum verkkomaksuna tai seteleillä, Tyky-kuntoiluseteleillä, E-passilla, pankkikortilla, käteisellä tai laskulla. Ilmoita maksutapa ilmoittautumisen yhteydessä.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset: anu.perala@haipakka.fi, puh. 0505580529

OURA-sormus ja hyvinvointi

OURA-sormus on lyönyt itsensä ihmisten tietoisuuteen vuoden 2017 aikana ja vastaanotto on ollut erittäin kiinnostunutta. OURA on oululainen keksintö, joka mittaa untasi, palautumistasi ja aktiivisuuttasi erittäin tarkasti ja monipuolisesti.

Lue lisää

HaiRan-Juoksukoulu syksy 2017

HaiRan-juoksukoulu aloittaa säännölliset kokoontumiset syksyllä 2017. Tavoitteena juoksutekniikan ja -voiman sekä juoksukunnon parantaminen.

Lue lisää

OWN RHYTHM – hyvinvointia OURA-sormuksen avulla

Sinulla on nyt mahdollisuus osallistua hyvinvoinnin edelläkävijänä hyvinvointiryhmään, jossa autamme sinua löytämään parhaan mahdollisen rytmisi ja vireystasosi OURA-hyvinvointisormuksen avulla jotta tunnet itsesi elinvoimaiseksi joka päivä.

Lue lisää

Haipakan vinkit: juoksutekniikka

Haipakan juoksutekniikkavinkit -artikkeli kertoo ja näyttää, kuinka voit saada juoksustasi turvallisempaa, tehokkaampaa ja nopeampaa oikeilla harjoitteilla.

Lue lisää

Aikuisten yleisurheilukoulu kesä-syyskuu 2017

Haipakan aikuisten yleisurheilukoulu sopii kaikille wannabe-yleisurheilijoille, entisille ja tuleville tähdille. Opit eri juoksu-, hyppy- ja heittolajit.

Lue lisää

Pakaran tukilihakset kuntoon!

Kuinka saada pakaran tukilihakset kuntoon? Tärkeää tietoa erityisesti juoksulajien harrastajille, tanssijoille ja kaikille, joita kiinnostaa terve keho.

Lue lisää

Kuinka päästä kuntoon raskauden jälkeen?

Jokainen toipuu raskaudesta ja synnytyksestä omaan tahtiinsa, mutta muutamat yleismaailmalliset totuudet pätevät kaikkiin, kuinka päästä takaisin kuntoon raskauden jälkeen.

Lue lisää

Suuri muutos arjen pienillä liikuntateoilla

Riittävä aktiivisuus voi syntyä myös arjessa ilman että erikseen tarvitsee lähteä liikkumaan. Samalla saat muitakin hyötyjä, kuten säästät rahaa, aikaa ja luonnonvaroja.

Lue lisää

Liikettä työpaikoille, kootut vinkit

Liikkuva työvoima on tehokasta, hyvinvoivaa ja pirteää. Millaisilla toimenpiteillä työpaikoille saadaan lisää liikettä? Toimenpiteet voivat kohdistua sekä työaikaan että vapaa-aikaan, mutta yhteistä niille on se, että työnantaja ottaa osan vastuusta työntekijöidensä liikuttamisesta.

Lue lisää

Selkäkivun ehkäisy ja hoito

Selkäkipu on useiden eri tekijöiden summa. Elämän kokonaisuus vaikuttaa yllättävän paljon selän hyvinvointiin. Hyvä ja tasapainoinen olo ja terveelliset elämäntavat tukevat selkää, vahvan keskivartalokorsetin lisäksi.

Lue lisää